Kararakter miss kiezen

Posted on november 4, 2016

0


Massaal gereageerd op miss verkiezing op basis van karakter
Zoetermeer, 4 november 2016 – De ‘Wat jou mooi maakt’ campagne van Miss Etam wordt omarmd door de Nederlandse vrouw. Meer dan 1.700 vrouwen hebben een ander of zichzelf opgegeven om kans te maken op de titel ‘miss van Miss Etam’. Geen miss die enkel geselecteerd wordt op de buitenkant, maar juist op hoe ze in het leven staat. Kennelijk vond Nederland dit een broodnodige boodschap in de tijd waarin uiterlijke schoonheid met Photoshop-lagen, Instagram filters en body shaming, belangrijker lijken te zijn dan ons innerlijk. De social media rate was hoger dan ooit, de campagnevideo is door bloggers en influentials gedeeld en mensen hebben zich massaal ingeschreven.
Geen model of BN’er als boegbeeld
In de campagne wordt gezocht naar een vrouw die vanbinnen én vanbuiten straalt, een vrouw die mooi zichzelf kan zijn. De winnares wordt het boegbeeld van het modemerk en zal te zien zijn in de aankomende fotoshoots. Uit de duizenden inzendingen zijn tien vrouwen gekozen die uitgenodigd werden voor de nominatiedag. Deze vrouwen kregen onder meer een catwalktraining, waarbij gekeken werd naar uitstraling en karaktereigenschappen, zodat ze allen aan het eind van de dag vol trots over de catwalk liepen en zichzelf konden presenteren aan de jury.
De jury koos vervolgens drie finalisten die doorgaan naar de volgende ronde. Nederland kan vanaf nu hun stem uitbrengen op dé kleurrijke en goedlachse Khadija Ed-Dahbi (https://youtu.be/6sOsFy7ZhTA), dé altijd vrolijke en familiemens Marieke Buijks (https://youtu.be/9TbXSt9zE88) en op de open en sterke Grietje Steigenga (https://youtu.be/VHiGUMNYJJk).
Kracht
De drie finalisten hebben allen een verhaal dat iedereen raakt. Ondanks dit hebben ze de positieve kanten van het leven kunnen vinden met ontzettend veel kracht en doorzettingsvermogen. Niet alleen de jury vindt doorzettingsvermogen een mooie competentie, ruim 55 procent van de 1.700 mensen vulde dit als een van de mooiste eigenschappen in tijdens het online stemmen. Alle drie de verhalen gaan niet over het dal zelf, maar hoe ze hier weer uit zijn gekomen en hoe sterk ze nu in het leven staan. Een kracht die van binnenuit komt maar die je van de buitenkant kunt zien. De genomineerden durven volkomen zichzelf te zijn en zijn hiermee een inspirerend voorbeeld voor elke vrouw. Door hun kwetsbare kanten te laten zien, een open en eerlijke houding, stralen ze en vullen ze de kamer met hun bijzondere uitstraling. Dat is ‘Mooi jezelf zijn’.
Bewustwording innerlijke schoonheid
Juist in een tijd waarin vrouwen onzekerder zijn dan ooit, wil het merk een steentje bijdragen aan een gezonder zelfbeeld. Ze willen vrouwen op een toegankelijke en vriendelijke manier stimuleren om na te denken wat échte schoonheid voor hen betekent. Want wordt mooi zijn bepaald door vormen of maten, door normen en waarden of is het je lach, je passie en overgave? “Wij zeggen het al heel lang. Maar dit keer willen we door middel van deze campagne nog meer benadrukken wat er echt toe doet. Namelijk; elke vrouw is uniek en mooi zoals ze is. Als je blij bent met wie je bent, voel je dat vanbinnen en zie je dat vanbuiten. Juist dat bewustzijn is zo belangrijk om lekker in je vel te kunnen zitten, aldus Nicolien Mastenbroek, Marketingmanager Miss Etam.
Stemmen kunnen uitgebracht worden op http://www.watjoumooimaakt.nl en in de winkels. Op zondag 13 november a.s. wordt de winnares bekend gemaakt

Posted in: ameland actueel